C C C C A+ A A- X

Десетокласниците от ФСГ Атанас Буров се запознаха с видеоконферентните връзки и разпознаването на лице в досъдебна фаза

Дата на публикуване 18 март 2025 Последна редакция 18 март 2025 Образователна програма Отпечатай

            Днес, 18.03.2025 г., учениците от 10 „Г“ клас от ФСГ „Атанас Буров“, взеха участие в открит урок в сградата на Съдебната палата, който се провежда в рамките на Образователната програма „Съдебна власт – информиран избор и гражданско доверие. Отворени съдилища и прокуратури“, съвместен проект на Висшия съдебен съвет и Министерство на образованието и науката.

           Съдия Стратимир Димитров от Окръжен съд – Хасково говори с десетокласниците по теми свързани с видеоконферентните връзки и използването им във фазите на досъдебното производство, включително и при трансграничното сътрудничество в правораздаването. Като лектор взе участие и следовател при Окръжен следствен отдел - Емилия Янева, която запозна учениците с методите за разпознаване на лица и предмети и способите за тяхното доказване.

            Използването на комуникационна технология при работата по събиране на доказателства, по-специално чрез видеоконференция и телеконферентна връзка подпомага, когато дадено дело се обжалва. Съдът често има нужда да събере доказателства за проверка на иска. Те може да се предоставят по няколко начина, а понякога е необходимо да се изслушат хора, като свидетели или вещи лица. Процедурата за събиране на доказателства става по-сложна, когато те трябва да бъдат събрани в друга държава. Пречки може да бъдат създадени поради физическото разстояние между съда и лицето, което трябва да се изслуша, както и поради разликите между правилата и законите във всяка съдебна система.

            Образователната програма през учебната 2024 г. – 2025 г. е насочена към формиране и повишаване на правната грамотност и култура на учениците, стимулиране на интереса им към правото и професионално ориентиране в юридическите науки, повишаване на информираността им за съдебната власт, изграждане на ценностно отношение към закона, както и към ограничаване на негативните модели на поведение.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация